Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji kwalifikacji projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego użycia. Zaprojektowanie fachowego logo wymaga czasu. Logo to tylko szczegół marki firmy, ale pozostaje centralnym punktem większości programów brandingowych.
Warto zbadać szczegółowo każdy szczegół: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i wykorzystanie projektu logo.
Podstawowe reguły
Rośnie wizualna wymaganie roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z rywalizacja. Tam, gdzie kiedyś było jedynie kilka firm na określonym rynku albo niszy, w tej chwili mogą być setki albo tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Chcą się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu elementu. Tworzą one niepowtarzalny obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, szatę graficzną pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i wiele innych przedmiotów, aż do wyboru czcionki na internetowej stronie.
Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero w późniejszym czasie na treść. Logo jest małym, ale istotnym elementem wizerunku marki.
Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Każdy klient jest inny, a dosłownie w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorakie sposoby.
Dlatego warto przywiązywać uwagę do poprawnie zaprojektowanego logo.
Polecam: dalej